2009. július 17., péntek

Szilvásvárad

2 év után újra megjelentünk Szilvásváradon, a Szalajka Liget nevű komplexum 11-es apartmanházában. Most nem a kecsói családdal, hanem a fanta bandával. Tibiék nélkül a csapat állt 14 felnőtt párból, 8 gyermekből, plusz két pocakból. A nyaralás (hétfő déltől péntek délig) nagyon jól sikerült, kicsit persze a gyermekek leszívták a tagok energiáit, hiszen Csenge a közel 4 évével a legidősebb volt. De ezt teljesen meghazudtolva nagyon mozgalmas, vicces túra sikeredett, amit biztosan meg fogunk ismételni, újra lesz sok nagycsapatos röff. A helyszín, a kaja és a ház is szinte tökéletes volt, ahogyan egyébként az időjárás is. Igazán szerencsések vagyunk idén a nyaralásokkal. :)

Első nap mi vacsira értünk oda, mivel reggel én Zamárdiból idultam 10kor. Az étteremben volt egy feltűnően hosszú asztal, ami egyébként nem is volt elég az egész csapatnak (ugye kajánál a gyermek is felnőttnek számít). Másnap egyből irány a vonat és a Fátyol-vízesés, no meg ugye a túra. Ez sokkal jobban sikerült, mint gondoltam, a gyerkőcök nagyon jól bírták, sőt. A kispatak, a halacskák meg a lapulevelek teljesen elvarázsolták őket, és a legvégére sem fáradtak el nagyon, csak a kajálás sikeredett túl hosszúra. Délutáni pihi után aztán irány a medence, ami nagyon kellemes hőmérsékletű volt a kicsik számára, így igen komoly tömegpancsi kerekedett. Vacsi után játszótéren ejtőzés, aztán 10-11 körül már alig volt valaki, az első két estén Laccival mi voltunk már csak kint éjfélkor.

Származási hely: Fanta Szilvásváradon
Másnap reggeli (tejbegríz mindig volt!) után irány Bélapátfalva, az ország legköltséghatékonyabb vidámparkja. Hát itt a rekkenő hőség ellenére rettenet jót röhögtünk. Életemben először ültem dodzsemen is, amit nagyon élveztem, annyira, hogy nem is tudom, Csenge élvezte-e. :) A vonatozás az meg hát a felnőtteknek is komoly élmény volt, meg kell nézni a képeket. Délután az apartmannál ejtőztünk, nem csináltunk semmit. A kicsit fürödtek a kismedencében, kártyáztunk, ilyesmi. Utána persze este 5-től ismét nagymedence. Az esti nagy kártyázást már nem bírtam, 10-11 felé elvonultam alunni.

Másnap a reggelt egy kutyusintegetésből felindulva csipás bábszínházzal indítottuk, aztán az igény ellenére nem volt megtartva a teljes előadás. Reggeli után jött a vihar, úgyhogy délelőtt semmit nem tettünk. Alvást követően aztán Ákosék meg Lacciék masszíroztatták magukat, így Rasiékkal nekiindultunk egy fel-le vonatozásnak. A vonatot persze lekéstük (Mamma hisztije miatt), de így volt idő kis lovaglásra meg fagyira is. Aztán csúcsjót vonatoztunk, habár felfelé kicsit sokan voltak. Utána hazafelé találtunk kisfecskét (mint a háznál, ott hintázott egy bokorágon), meg láttuk a sok-sok fogatot, amint gyakorolt. A kicsik is nagyon viccesek voltak: "Auutóóó!".

Utolsó este végre elég sokan maradtunk sokáig, sokat dumáltunk vezetésről, bölcsiről-oviról, félelemről, sokkoló videókról. Beszéltünk a rasszizmusomról is, holott ugye nagyjából ugyanúgy gondolkodunk, csak én a cigányokra vetítek, más meg más metszetre. Kinek mit dob a gép. Mindenesetre ez már télleg olyan volt, mint azok az esték régen, amikor még nem volt "korlátos" az este.